Image Map

1 lip 2013

Ślimak

Dziś zaprezentuje ślimaka ;)


Potrzebne składniki :
biszkopt:
5 jajek
1/4  szklanki mąki ziemniaczanej
1/3  szklanki maki pszennej  
1/3 szklanki cukru  

Masa :
dwie galaretki Wodzisław 
dwa opakowania bitej śmietany Cykoria
dżem


Ślimak to odpowiednio zwinięty biszkopt. Inspirację zaciągnęłam z internetu. 

Przygotowanie
Oddzielamy białko od żółtka, ubijamy białko, wsypujemy cukier. Powoli dodajemy po żółtku, naptępnie przesianą mąkę ( jak wsypujemy mąkę to mikser ustawiamy na najmniejsze obroty).
Pieczemy 20 minut w 180 C. Świeżo upieczony biszkopt, będący w blaszce rzucamy na ziemię, tak z 60 cm.
 Użyłam dużej blachy takiej co jest w piekarniku, żeby mieć długi biszkopt do zwijania.
Gorący biszkopt zwijamy w wilgotną szmatkę.
Najpierw z jednego końca tak do trochę większej połowy i wtedy resztę z drugiej strony .
\
Najlepiej by biszkopt tak leżał całą noc ;) ale nic nie szkodzi jak poleży z 30 minut.


Masa:
Ubijamy dwie śmietany w jednej porcji mleka, galaretkę rozpuszczamy na samym początku co zdąży trochę stężeć, i tak jak śmietanę na dwie galaretki jedna porcja wody. Gdy ubijemy śmietanę to powoli wlewamy galaretkę, cały czas mieszając 



Rozwijamy biszkopt, smarujemy dżemem, smarujemy masą która jest dosyć gęsta (co nie będzie spływać po bokach ) i zawijamy jak na początku. Ja cały biszkopt zawijam jeszcze w ręcznik i wkładam do lodówki żeby do końca stężało.


Oczy i rogi ślimaka 
Raz zrobiłam z roztopionej czekolady, drugi raz rogi z rodzynek nadzianych na wykałaczkę, a oczy z goździków 

Tak wyglądają rogi z czekolady ;) oczy nanosiłam bezpośredni na biszkopt.


A tak wygląda moje dzieło 

SMACZNEGO !!

   

3 komentarze: